T-Mobile Pulse - Android 2.1 Eclair IV.

2010.06.02. 13:33 tomato

Végre saját kézből tudok tapasztalatokat átnyújtani a közönség számára a 2.1-es update-ről. Az elején leszögezném, hogy végig a T-mobilos verzió MoDaCo-s moddingjáról van szó, és nem a Pulse Mini ROMjának portolt verziójáról.

A telepítés nagyon egyszerű volt. Feltettem a hivatalos T-mobile-os update-et, majd root-oltam a készüléket, és ezután egy zip fájlból feltelepítettem a MoDaCo-s modot.

Jómagam app2sd nélkül telepített, mert alig használok plusz alkalmazásokat. Nem kell a sok vacak a telefonba.

Íme az én "must have" alkalmazáslistám:

  • Handcent SMS (rengeteg opcióval rendelkező, de egyszerűen kezelhető SMS kliens)
  • Rings extend (Minden apróságnak egyedi csengőhangot tudok vele adni)
  • Opera (több, mint szükséges böngésző)
  • 3G watchdog (3G adatforgalomfigyelő program. Múlthónapi tapasztalat alapján megbízható)
  • APNDroid (letiltható vele minden adatforgalom, bár a 2.1-ben ez megtehető alapból is)
  • Compass (egyszerűen lekérhetőek a koordináták, internet esetén kiírja a helyet is)
  • MSN Talk (eddigi legjobb msnkliens, amit próbáltam)
  • Pssword Keeper (jelszavak tárolására, titkosítására)
  • SMS Backup & Restore (SMS-ről lehet biztonsági mentést csinálni)
  • Facebook for Android (Facebook kliens)

 

Ezekkel az alkalmazásokkal van most 36.29MB szabad helyem a telefonon. Ezt úgy értem el, hogy letöröltem pár felesleges alkalmazást, mint pl. a Documents to Go-t, a Touchpal nyelvi csomagjait, a Roadsync-et és még pár olyan dolgot, amit az életben nem használnék. Majd még kicsit belepiszkálok a dolgokba és mégtöbb helyet takarítok meg.

Újdonságok a 2.1-ben:

  • Google Maps (igen, végre elérhető, és nagyon jól működik is)
  • Geotagging a Camera-ban (ez is egy hasznos dolog, de be kell kapcsolni a GPS-t)
  • 3D-s galéria (nagyon szépen rendezi a képeket, és jól is néz ki)
  • Újfajta zenelejátszó (új kinézet, értelmesebb áttekinthetőség)
  • Navigáció (beírod az úticélt és odanavigál (GPS, Net szükséges))
  • Hangvezérlés (hanngal kereshetünk például)
  • Talk (Google talk szolgáltatás)
  • Összesen 16 asztalunk lehet
  • A telefonkönyv triviálisabban van megcsinálva
  • Wifi megosztási lehetőség

Eléggé megpakolták programokkal és lehetőségekkel az új rendszert. Ehhez képest szerintem jóval gyorsabb, mint az 1.5-ös verzió. A böngészőt gyorsabban tölti be, gyorsabban bootol (jóval gyorsabban!!!), és kevésbé meríti az akkumulátort. Eddig csak 3 force close-zal találkoztam, de mind a három bekapcsolás után jelentkezett. Ezek után semmi bajom nem akadt vele. A háttérképpel nagyon meggyűlt a bajom. Mivel szeretek olyan képet beállítani, amit magam készítek, így meg is próbálkoztam eggyel. Az lett az eredménye, hogy jól szétkapta a képet, és úgy nézett ki, mintha 10x ránagyítottam volna képnézegetőben. Ezt végül is megoldottam a desktopok törölgetésével és azzal, hogy a képre tettem egy-egy csíkot alulra és felülre is. A PC Suite, amit hozzá kaptam, az valami botrány. Több menüpont is eltűnt belőle, többek között a "backup and restore" is, így a biztonsági mentésemet nem tudom visszatenni a telefonra. Pedig jó volna, mert bár a telefonkönyvemet Google-n keresztül vissza tudtam menteni, de a naptárbejegyzéseim elvesztek.

Egyelőre ennyi a tapasztalatokról, később még bővítem az irományt.

8 komment

Címkék: frissítés magyar t mobile update custom android pulse rom 2.1 modaco eclair

A bejegyzés trackback címe:

https://tomato.blog.hu/api/trackback/id/tr22050659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eszti1222 2010.08.04. 14:58:23

Érdekelne, hogy hogyan tudtad beállítani a háttérképet úgy, hogy ne nagyítsa ki annyira, hogy a képből semmit se lehessen kivenni. Azt értem, hogy asztalok törölgetésével meg lehet oldani, csak sajnos azt nem tudom hogy azt hogy kell megtenni... nem olyan régóta van meg a pulse és még annyira nem volt időm mindent kitapasztalni.
Előre is köszi a segítséget :)

tomato 2010.08.04. 20:38:34

@Eszti1222: Szia! Készítesz egy üres képet, fehér vagy fekete háttérrel, ami sokkal nagyobb felbontású a képednél, és ráteszed a képed a közepére. Elmented, és ráteszed telefonra. Én is ezt csináltam. De az is jó, ha "rácrop"-olod a háttérre a képedet, úgy szerintem jobb is.

kompaq (törölt) 2010.09.30. 08:23:51

Nincs valahol egy részletes leírás arról, hogy hogyan is kel feltenni?

nem teljesen tiszta:
- hivatalos t-mobil frissítés 2.1 www.t-mobile.hu/lakossagi/keszulekek/szoftverfrissites/telefon/pulse_21
- ezt lehet még tovább módosítani? olyan lesz "kicsit" mint a pulse mini? full lámer vagyok

kompaq (törölt) 2010.09.30. 08:24:53

ja meg hogyan törölted a felesleges gyáris alkalmazásokat? sehol nem találom a menüben. :/

kompaq (törölt) 2010.09.30. 08:37:51

Van valami site ahol le lehet követni a folyamatot lépésről lépésre? nem igazán értem mi van ide írva.

most a (www.t-mobile.hu/lakossagi/keszulekek/szoftverfrissites/telefon/pulse_21) hivatalos frissítés utáni valami módosítás?
olyan lesz mint a pulse mini?

ja és hogy törölted a felesleges gyári programokat???

nagyon nagyon lámer vagyok még.

tomato 2010.10.08. 20:47:52

www.modaco.com

Itt nézz körbe. Leírni nem fogom ismét, mert ugyanazt mondanám el, amit eddig leírtam ide is.

kevan 2010.12.31. 20:47:09

A hangvezérléshez annyit, hogy az Eclair nem működteti. Ha használod, kérlek írd meg hogyan csináltan, mert nekem a Pulse Mini-vel egy hét kemény munkájával sem sikerült 'hangvezéreltetni' pedig ez fontos nekem. Jelenleg nincs Pulse-om, de lesz újra. Még egy dolog: a szakleírások a Google Talk-ot, ami szüks. a hangvezérléshez csa a 2.2-n műkszik.(?) Ja, és 2.1-n már műkszik a rádió, az 1.6-n nincs.
Istvan

tomato 2011.01.01. 13:15:17

@kevan: Szia! Nem használom a hangvezérlést, így ebben sajnos nem tudok segíteni. :/ Igazából már nem foglalkozom túlzottan a témával, mert egy kicsit megutáltam szegény telefont. Előjöttek kisebb-nagyobb hibák, ami miatt azon morfondírozom, hogy lecserélem.
süti beállítások módosítása