Fogd és vidd

2010.03.24. 20:56 tomato

Nem, ez nem egy hipermarket akciófogása. Ez az én kis magánakcióm. Amikor már ilyen annyira jó az idő, hogy tudok szájon keresztül levegőt venni torokgyulladás nélkül futás közben, akkor kimegyek futni. Eddig csak egy mp3 lejátszót vittem magammal, de úgy döntöttem, hogy elviszem az újdonsült telefonomat. A fogd és vidd innen ered. Fogd a telefonod és vidd futni. Jönne a kérdés, hogy "minek!?".

Nos, erre nagyon egyszerű a válasz!

Létezik ugyanis egy My Track nevű Google alkalmazás, amit a telefonra telepítve nagyon hasznos dolgokra tudunk felhasználni. GPS-en keresztül bizonyos időközönként lekéri a pozíciónkat és ezt szépen naplózza. Még 3G, vagy egyéb adatfolyam sem kell hozzá, csak a bekapcsolt GPS. A programot az Android Market-en keresztül tudjuk telepíteni. Ezt követően kapcsoljuk be a GPS-t, indítsuk el az alkalmazást, és várjuk meg, még felépíti a műholdas kapcsolatot. Na, ez eltart egy ideig, úgyhogy addig kicsit be tudunk melegíteni. Miután megtalálták egymást a készülék és a műhold, egy kis narancsszínű nyilacska lesz a képernyőn. Nincs más hátra, mint a "record track"-kel elindítani a mérést és gyerünk futni!

Az alkalmazás képes az időt mérni, átlagsebességet meghatározni, minimum és maximum sebességet, továbbá minimum és maximum tengerszint feletti magasságot is kijelezni, naplózni és természetesen a megtett távot is kiírja.. Az utunk végén a "stop tracking"-gel tudjuk a mérést leállítani. Eztán elmenthetjük az útvonalunkat és máris hozzájutunk a statisztikákhoz is. A program rajzol nekünk egy szép grafikont a tengerszint feletti magasságváltozásról és a sebességről. Szépen egymáson vannak ezek a grafikonok így látjuk, hogy hogyan változik a sebességünk a magasság változásának függvényében. Mondhatni elég pöpec kis program. Ha van google fiókunk -márpedig egy Androidos telefon mellé miért ne lenne-, akkor a Google Maps-re exportálhatjuk az útvonalunkat és ezt publikálhatjuk is. Íme az enyém: (az utcákat direkt cenzúráztam, a nyilak az irányok egyértelműsége miatt vannak ott; a zöld pöttytől indultam, a piroshoz érkeztem)

Mint látható, elég pontos a program. Még az út menti kacsázásom is tisztán kivehető rajta. A Google Maps-en amúgy kb. ötven méterenként van egy kis fehér dobozka, ahova írhatunk kommentet. Mindig is vágytam egy ilyen kütyüre és egy ilyen lehetőségre, hogy futás közben naplózzon valami és itthon a gépre töltve megnézhetem, hogy mit is műveltem. Később majd kerékpározáshoz is magammal viszem. Na, az igazi móka lesz.

Végezetül annyit mondanék, hogy nekem a programból való megosztás nem működik. Váratlan hibával kifagy a program. Ezt ki lehet kerülni úgy, hogy a .gpx fájlunkat kimásoljuk a memóriakártyára. Ja, és természetesen nem ennyit szoktam futni, de mivel idén most vagyok kint másodjára, illetve csak tesztelni akartam a program működésért, ezért csak ennyit mentem. Legközelebb, egy második felvonás keretében lefutom a teljes távot.

Szólj hozzá!

Címkék: google mp3 sport maps térkép gps egészség futás android koordináták helymeghatározás

A bejegyzés trackback címe:

https://tomato.blog.hu/api/trackback/id/tr461866192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása