Cowon iAudio U5 4Gb

2010.03.22. 11:21 tomato

Szóval erre az mp3 lejátszóra esett a választásom. Körülnéztem elég sok helyen, és először nem is ezt -főleg nem ennyiért- akartam vásárolni. Először egy Sandisk Sansa Clip+ -ra fájt a fogam, de az nem volt kapható szinte sehol, ahol meg kapható volt, onnan meg a sok negatív visszajelzés miatt nem rendeltem. Na, meg utálom a kiszállítósdit, inkább magam megyk el érte. Így esett tehát a választás erre a kis lejátszóra, amit az Extreme Digital üzletében vásároltam 19.900 forintért. Vasárnap este adtam le a rendelést, másnap 11 körül mentem érte és pikk-pakk átvehettem; nincs panasz.

Hazaértem vele, aztán rátettem töltőre: kb. 2 óra alatt feltöltődött az akksija. Az akksi élettartamát tekintve elvileg egy napot bír, de nálam 1,5-2 hétig is elvan a kicsike úgy, hogy minden nap hallgatom, még utazgatok. Egyből a legfrissebb firmware volt rajta (3.17), amivel már flac-et is tud lejátszani. (nem azzal a szándékkal vettem, hogy flac-et is tudjon, de jó lett volna ha tud, és a termékleírásban sem volt feltüntetve, hogy tud, így pozitív meglepetés ért)

Kinézet:

Először a képek alapján meg voltam ijedve, hogy túl nagy lesz a kütyü, de kézbevéve nem is olyan nagy, ráadásul pillekönnyű. Viszonyítani a Nokia 5310 XpressMusic-hoz tudom viszonyítani. Magasságban a telefon aljától a kijelző tetejéig ér, ugyanolyan vékony nagyjából, szélességre pedig kb. fél centivel keskenyebb a telefonnál. Én a feketét válaszottam, mert azon nem látszik annyira a maszatolás meg a szennyeződés. A kijelzője elég nagy (1.8") és nagyon jól be van lőve a felbontás és a színséma is, mert tökéletesen le tudom olvasni sötétben is hármas fényerő mellett (10-es a max). Az elején a kijelzőn kívül négy navigációs gomb van, amik közrefognak egy "oké" gombot és a jobb nyíl mellett van egy "M" betű, amivel a menükben lehet lépkedni.
Az oldalán pedig van egy három funkciós csúsztatgatós gomb, amivel bekapcsolhatom, lezárhatom a billentyűt és lekapcsolhatom a képernyőt, illetve fölötte van egy gomb a hangfelvétel megkezdéséhez. Alul van a mikrofon, a 3,5-es jack aljzat és egy fedéllel ellátott USB port, aminek a fedele alatt egy reset gomb is van. Szerintem minden ésszerűen van elhelyezve, vaktában is nyomogatható a kütyü. A legjobban az tetszik, hogy az alján van a hangkimenet. A telefonomon a tetején van és ez számomra zavaró, mert mindig a pulcsi alatt vezetem át a zsinórt és a jobb zsebembe teszem a telót. Na, ha előszedem, akkor a kábel megfeszül és megtörik, ha mondjuk a villamoson veszem elő. (álláskor rövidnek bizonyul az 1 méteres fülhallgatózsinór)

Funkciók:

Ez a kis kütyü csupa jóval van ellátva. Bár vannak benne olyan dolgok is, amiket nem fogok kihasználni. Van egy zenelejátszó része, egy rádió része, egy felvétel része és egy beállítások része. Az első három magáért beszél szerintem. A beállításokról ejtenék pár szót. Na, itt van minden. A kedvencemmel kezdeném, ami megfogott: be lehet állítani, hogy mekkora szünet legyen a két szám között! Például az egyik kedvenc albumom (Pink Floyd - Dark Side of the Moon) úgy jó, ha nincs a számok között szünet. Az asztali gépemen foobar van, ami tök jól felismeri, hogy mikor kell szünet, mikor nem. A telefonom pl. ezt nemtudta. Apró, de számomra szívmelengető funkció. Aztán van benne még olyan is, hogy beállítható a dátum. Ez is hasznos, mert van mikor kényelmesebb megnézni a lejátszón az időt. Van a kütyüben egy csomó hagbeállítás is. Mindenféle mélykiemelőtől kezdve, a térhatáson át a különböző EQ-kig. Pár gyári EQ beállítás tök jól el van találva, bár nem szoktam így hallgatni, sterilen szeretem a zenét. Állítható a kijelző fényereje, az, hogy mikor kapcsoljon ki...stb. Van benne egy másik baromi jó funkció, a felkeverés. Ez arra jó, hogy a zenét fokozatosan hangosítja lejátszás kezdetekor a beállított hangerőre. Hasznos, ha előző alkalomkor kicsit hangosan hagytuk a lejátszót, és van egy kis időnk gyors megállítani a fülsüketítő zajt. Ennek az ideje is állítható. Van benne automatikus kikapcsolás is, ami megint csak jó azoknak, akik szeretnek zenével elaludni. Van benne ébresztő is. Elég fura funkció. Én csak úgy tudom elképzelni, hogy ha valaki hi-fi -re köti a lejátszót és reggel arra ébred, hogy tombol a zene. Elég abszurdul hangzik az, hogy valaki végig tudja aludni fülhallgatókkal a fülében az éjszakát, majd reggel az mp3 lejátszóra ébred. "Csengőhangnak" bármi beállítható: zene, rádiófelvétel, rádió...stb. Van még olyan is, hogy gombok testreszabása, gyári értékekre való visszaállítás, információ a memória állípotáról...stb. Jól teletömték funkciókkal a készüléket. Azt kell mondjam, hogy nagyon eltalálták. Nem gondoltam volna, hogy ennyire sokminden tudást bele fognak zsúfolni.

Fájlkezelés:

Szót kell erről is ejteni azt hiszem, mert elég jó tapasztalataim vannak a lejátszóval kapcsolatban. Elég gyorsan lehet rápakolni a zenét. Ubuntu-t használva olyan 8-9 MB/s -mal pakolta rá a muzsikát a gép. Jó, mert plug and play (és nem plug and pray), továbbá támogatja a drag n' drop funkciót is. Úgy viselkedik, mint egy pendrive. De, ha valakinek esetleg JetAudio-ja van, azzal is használhatja. Magán a lejátszón belül nagyon könnyű eligazodni a fájlok között. Jó a mappakezelője, nincs baja a speciális karakterekkel sem (pl. a Justice albumával, aminek † a jele.) és nagyon gyorsan lehet navigálgatni a fájlok között. Ja, az egész menü (vagyis egy nagyonnagy hányada) magyar nyelvű. A nyelvet még első bekapcsoláskor ki lehetett választani, de a beállításokban is simán módosítható. Megemlíteném, hogy van benne dynamic playlist, amibe beleválogathatjuk kedvenceinket.

Lejátszás:

Hát, ugye azért veszünk mp3 lejátszót, hogy zenét hallgassunk vele. Erről is írok pár szót. A gyári fülese helyett egy AKG K321 szolgál. Elég jó és tiszta hangja van, minden tartomány kellően kijön rajta. Asus Xonar D1 hangkártyával egyenesen csodákat művel. (majdnem azt merem mondani, hogy szebben szól a Senheiser HD515-nél; a hangja dinamikusabb is nála) Tehát először megijedtem, mert sziszegés hallatszott, mikor nem ment a zene. Ez alacsony hangerőnél is érzékelhető, de annyira halkan azért nem szoktam hallgatni. A zenéket ettől függetlenül elég jól lejátssza. Meghallgattam vele pár King Crimson albumot, a Pink Floyd-től a The Dark Side of the Moon-t, pár Justice és Mr. Oizot, Rise Againstet, és jópár kőkemény drum and bass-t (Current Value, Panacea, Counterstrike, Forbidden Society...stb.) Minden zenénél nagyon kiadta magából a lényeget. Jó dinamikusan szól, tiszta a hangja, nem nyomják el egymást a tartományok, a magas nem olyan, mint amikor egy nylon szatyort megráznak, a mély nem szakítja ki a dobhártyát és nem tompa, de mégis amikor odavágnak a dobok közé, akkor azért szépet szól. Az énekhangok is jól szólnak, szóval nincs panaszom. A zenékbe azonnal bele lehet tekerni. Amint nyomom a gombot, már teker is (annyit teker, amennyit beállítottam neki, mert hát ez is testreszabható) A hangerőt is ugyanilyen gyorsan váltja és amúgy mindenre gyorsan reagál. Később rájöttem, hogy a sistergést a fülhallgató okozza, mivel a telefonomba dugva is produkálja ezt a zajt, és más fülessel pedig nem viselkedik így a lejátszó. Hangerőt nézve 40-ig lehet feltolni, de már 15-20 között kellemesen hangos. Igaz ezt egy csenedesebb helyen hallgattam, de nem hiszem, hogy sokkal kell majd feljebb hangosítani, mivel a fülesem agybadugós, így az kizár valamennyit a zajból.

Összefoglalás:

Amire vettem, tökéletesen megfelel: zenelejátszás. Egy tök jó kis készülék, amiben elegendő memória van, a kezelése maximálisan megfelel számomra, és azt a minőséget nyújtja, amire számítottam. Negatívumként két dolgot tudnék felhozni első körben: a külső borítása szerintem kicsit elhamarkodott lett. Mondjuk építhették volna egy szálcsiszolt alumínium házba, vagy valami durvább műanyagba, mert eléggé félelmetesen néz ki ebben a vékonyka házban a masina. A másik megint csak a külsejére vonatkozik, bár ez szinte minden műanyag felület átka: a maszatolódás. Kicsit is hozzáérek, máris ottlesz rajta az azonosítóm... De amúgy lehetségesnek tartom, hogy valami tokot is szerzek hozzá, mert futás közben abban nagyobb biztonságban van.

Szólj hozzá!

Címkék: mp3 zene teszt lejátszó audiophile zenehallgatás cowon iaudio u5 flac

A bejegyzés trackback címe:

https://tomato.blog.hu/api/trackback/id/tr881858861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása