Kínai

2010.03.23. 16:42 tomato

A kínai szóról sokminden eszünkbe juthat. A gagyi műszaki cikkek, piac, másolt ruhák, parfümök...stb. Nekem ma az étel jutott eszembe. Gondoltam, hogy főzök valami kínai beütésű ételt. Mivel jómagam is egyetemista vagyok, így szeretek olcsón főzni. Nos, ez az étel baromi olcsón megvan, és három kiadósabb adag kijön belőle. Le is mentem a boltba a hozzávalókért. A konzerves paradicsom 160 Ft, a kínai zöldségkeverék 200 Ft, egy doboz konzerves kukorica 120 Ft. Az utolsó összetevőt sajnos nem tudtam megvenni, mert a hentest zárva találtam, a boltban meg nem volt csirkemell. Negyed kilót akartam volna venni, ami körülbelül háromszáz forint lett volna. Így összességében nagyjából 800 forintból van két éhes főre egy finom ebédünk. A lakótárssal felezve a költségeken, vagy csak magunk fogyasztására is olcsón főzhetünk sokat.

Fogjunk hozzá az elkészítéshez!

Kinyitottam a konzerveket, fogtam egy vágódeszkát, egy fej hagymát, a tűzhelyet bekapcsoltam, és rátettem egy serpenyőt. Egy nagyon kicsi, kb. egy evőkanálnyi olajat belecsurgattam a serpenyőbe és hagytam, hogy felforrósodjon. Megpucoltam közben egy fej lilahagymát. Kettévágtam, a közepétől megszabadultam és felvágtam kicsit nagyobb, félkarika alakúra. Ezalatt az olaj felforrósodott kellően, rádobáltam a hagymát, hagytam kicsit pirítódni. Amég pirult, a paradicsomot kiöntöttem egy tálba, szórtam rá chilli port, borsot és sót. Összekevertem, majd a serpenyőben lévő hagymát is kicsit megkutyultam, hogy egyenletesen átsüljön. Mikor már kicsit felpuhult a hagyma, beleszórtam a serpenyőbe a gyorsfagyasztott zöldségkeveréket. Hagytam, hogy kicsit felolvadjon, majd elkezdjen forrósodni a zöldség. Mikor már szépen összeestek, beleszórtam fél doboz kukoricát, hogy egyesüljenek szépen az ízek. Kicsit hagytam keverés nélkül, a tetejére szórtam egy kis sót, hogy levet eresszen, majd megkavartam. Eztán ráöntöttem a paradicsomot és nem kevertem meg, hanem hagytam szétfolyni kicsit, és amikor elkezdett rotyogni, akkor jött a keverés. Szépen eloszlott a paradicsom levében a sok zöldség. Ezt követően nagyjából négy-öt percig kisebb kavargatások mellett még hagytam összeforrni az ízeket, majd lekapcsoltam a tűzhelyet és kicsit hagytam, had rotyogjon. Immáron kész is a félig kínai, félig magyar ételünk. Egyedül a csíkokra vágott csirkemell hiányzik belőle, de így most vegetáriánusok is nyugodtan fogyaszthatják. Meg én a csirkét is úgy sütöttem volna meg, hogy kikaparom a kész kaját a serpenyőből, és ami benne marad paradicsomos-zöldséges lé, arra öntök olajat és abban pirítom meg a husit. Addigra pont kellemesen meleg hőmérsékletűre visszahűlne a zöldségmix és mehetnének rá a forró csirkegerezdek. Köretként rizst érdemes mellé enni, de ha van hozzá hús, akkor én hanyagolom a rizst.

Összetevők:

- egy csomag Sparos kínai zöldségkeverék

- egy konzervdoboznyi darabolt paradicsom

- fél konzervnyi kukorica

- egy fej lilahagyma

- só, bors, chillipaprika ízlés szerint.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

Címkék: szakács főzés kínai zöldség paradicsom sütés fűszer finom kukorica serpenyő chilli

A bejegyzés trackback címe:

https://tomato.blog.hu/api/trackback/id/tr691862808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása