T-mobile Pulse a.k.a Huawei U8220

2010.03.19. 23:00 tomato

Felkonferálás:

Tudom, hogy már tele az internet tesztekkel, de szerintem ahány felhasználó, annyi igény és ezáltal annyiféle nézőpont. Próbálom érdekesre írni a tesztet az eddig összeszedett tapasztalataim alapján. Pár dolgot biztosan ki fogok felejteni, vagy még nem kerítettem sort a kipróbálására, úgyhogy majd azokat pótolni fogom. Fogjunk is bele...

Mit rejt a csomag?

Nem akarok túlságosan reklámozni, de egyértelműen kiderül a készülék nevéből is, hogy a magenta színű szolgáltatónál kapható eme készülék. Nagyon olcsón hozzá lehet jutni a készülékhez, annyira olcsón, hogy két év hűség, és 19.900 forint tíz hónapra bontott részletével elvihető a készülék. Eddig is ennél a szolgáltatónál voltam, csak feltöltőkártyásan, de nekem annyira mindegy, hogy hogy fizetem a havidíjat, hogy megérte váltani. Szóval, ezért a pénzért kapunk egy pöttöm dobozkát, ami tartalmazza:

  • a készüléket

  • egy 1500mAh-s akkumulátort

  • headsetet

  • 2,5mm-ről 3,5mm-re alakító jack kábelt

  • egy olyan adaptert, aminek USB-s a kimenete és a hozzá tartozó kábelt töltő- és adatkábelként is lehet használni. A kábel amúgy micro-usb szabványú

  • CD-t, amin rajta van a meghajtóprogramja, a használati utasítás meg pár egyéb kacat

  • Egy tokot, amibe nagyon szépen illeszkedik a készülék.

 

Egy dolgot hiányolok, az pedig egy minimum 2 gigabájtos micro-SD kártya. Mivel ez a telefon részben multimédiás célokra is van, ezért kissé hiányolom a memóriakártyát a dobozból. Maga a készülék megjelenése nagyon egyszerű. Szemből nézve egy 3,5”-os kapacitív érintőkijelző fogad minket, alatta négy darab gombbal és egy trackball-al. A jobb oldalán van egy hangerőszabályzó gomb és a kamera gombja, a bal oldalon van a kikapcsoló gomb és a memóriakártya nyílása, amit egy kis fedő zár le. A készülék tetején pedig a 2,5”-es jack kimenet és a micro-usb csatlakozó, amiket szintén egy kis sapka fed. A készülék hátulján van egy 3,2 megapixeles, autófókuszos kamera, és egy hangszóró. Fogását tekintve szerintem nagyon kézreálló a készülék. A hátulja lapos, de a széleknél lekerekített, ami által fektetve nagyon jól passzol a kézbe. A súlyával nincs bajom, szerintem egy ekkora telefonhoz pont passzol. Színe szimpla fekete, a hátulja pedig olyasmi, mintha karbonszálas mintázatú lenne. Ezek a felületek sajnos piszkosul gyűjtik a maszatot, az ujjlenyomatot. Egy része lejön, mikor a szűk tokba belegyömöszölöm, de mindig marad rajta némi folt. Mondjuk igazán ez se zavar, mert nem lehet észrevenni nagyon, csak ha úgy esik rá a fény, úgy meg ritkán használom, hogy úgy essen rá.

Kijelző:

Mint fentebb említettem, a készülék egy 3,5”-os kapacitív érintőkijelzővel rendelkezik. Van rajta gyárilag egy fóliaborítás is, ami kissé -főleg a széleken- megnehezíti a tapizást, de így is eléggé érzékeny az érintésre. Nagyon könnyen lehet vele navigálni a menüben, könnyedén lehet görgetni, Más telefonnal még nem volt dolgom, de ennek a kijelzőjével maximálisan elégedett vagyok. Ha a későbbiekben leszedem a fóliát, akkor szerintem még kezelhetőbb lesz. Szöveget írni se túl bonyolult rajta, csak hozzá kell szokni. Néhány melléütés mellett is egészen gyorsan lehet „gépelni”. Multitouchot elvileg tudna a hardver, viszont a szoftver még nem támogatja. Elvileg a májusban megjelenő Android 2.1 orvosolni fogja, de lehet, hogy csak pletyka. Gépelni három-féle virtuális billentyűzeten lehet: az egyik az teljes „qwerty”, a másik is, csak ott nagyobb gombok vannak és egy gombra több betű jut, a harmadik meg a „sima” telefonos billentyűzet, amit a hagyományos telefonoknál már megszokhattunk. Ha ez sem elég, akkor elvileg telepíthetünk másféle billentyűzetet is. A kiosztás egyelőre csak angol nyelven érhető el, ami engem nem érdekel különösebben, mert eddig is ékezetek nélkül írtam az sms-eket.

Operációs rendszer:

Na, ez az, ami igazán naggyá teszi az amúgy se rossz készüléket. Gyárilag egy Android 1.5-ös oprendszer van rajta, amihez a szolgáltató biztosít későbbi frissítéseket is. Az utolsó ilyen frissítést decemberben tette ki a honlapjára. Ezen kívül az interneten rábukkanhatunk különböző fejlesztésekre is, amelyek közül a legkiemelkedőbb talán a MoDaCo ROM. Ehhez szükséges a készülék root-olása, illetve a szoftver telepítése, ami a garanciavesztést vonhatja maga után! Ezzel az egyéni ROM-mal sok funkciót elérhetővé tehetünk a telefonon. A rendszer felülete nagyon jól kezelhető. Rendelkezésünkre áll egy 2x3-as asztalfelület, az úgynevezett „canvas”, azaz vászon. Ezekre a felületekre különböző ikonokat, widgeteket tehetünk ki. Teljesen olyan, mintha a számítógépünk asztalára tennénk ki ikonokat, vagy a pillanatnyi időjárás jelentést, esetleg egy diavetítést...stb. Az ikonokat kétféleképpen pakolhatjuk az asztalra. A menüben hosszan rajta tartjuk a kívánt elemen az ujjunkat, és így az asztalra kidobja az ikont, vagy magán a felületen tartjuk az ujjunkat hosszabb ideig és felbukkan egy menü, ahol különböző dolgokat tehetünk ki. A háttérkép természetesen megváltoztatható olyan képre, amilyenre akarjuk. Alkalmazások tömkelege vár minket az android marketen. Itt általában ingyenes, vagy nagyon olcsó alkalmazások vannak. Az ingyenes programok egy részébe reklámokat tesznek, de ezt egy apró 3-600Ft-os adománnyal eltüntethetjük. Szerintem nem nagy pénz még így se mondjuk egy jó kis alkalmazásért cserébe. Az android marketen mindenfélére találunk programot az sms kezelő programoktól kezdve a kamerakezelő programig minden van. Apró kis vackok és egészen hasznos cuccok is megtalálhatóak. Az oprendszer továbbá tud több feladatot is párhuzamosan kezelni, úgyhogy böngészés közben hallgathatjuk a kedvenc zeneszámainkat is úgy, hogy közben fut a háttérben egy messenger kliens. Néha a memória meg tud telni a sok alkalmazással, ezért időnként érdemes kilőni a már nem szükségeseket, hogy elkerüljük a kellemetlen belassulásokat.

Kommunikáció, navigáció:

A készülék tartalmaz mindent, mi szem-szájnak ingere. 3G, Wi-fi, GPS, Bluetooth, csak, hogy a legfontosabbakat kiemeljem. 3G-t még nem próbáltam vele, de a wi-fi kellemesen használható rajta. A bekapcsolástól számítva kb. 5-10 másodpercen belül fent van a vezeték nélküli hálózaton, ha előtte már volt rá csatlakoztatva. A jelet erősen fogja, erősebben, mint az Msi wind u100-as laptopom. Titkosításokkal még nem tudom, hogy hogy birkózik meg, még nem próbáltam. A GPS-t a lakáson belül képtelen voltam használni, de kint piszok gyorsan megtalálja a műholdakat és már löki is az információt. Eddig a „compass” nevű iránytű programmal próbáltam a GPS-t, de pillanatok alatt -helyesen- megkaptam a koordinátáimat. A legfőbb kommunikációs tulajdonságát, a telefonálást még nem próbáltam, de majd arra is sort kerítek. UPDATE: Immáron a telefonálást is kipróbáltam vele. Nagyon szépen hallható mindkét fél számára a hang, nem recseg, nem sziszeg, semmi torzítás nincs. Úgy lehet vele telefonálni, ahogy azt elvárná az ember.

Adatkezelés:

Ez a kis telefon egy fél irodaházat rejt magában. Tudok sms-t, mms-t, email-t, küldeni és fogadni, lehet szinkronizálni a Gmail fiókommal, rá tudok csatlakozni a legnépszerűbb közösségi oldalakra, írhatok-olvashatok dokumentumokat, pdf fájlokat. Rengeteg hasznos funkció van benne ilyen szempontból és ezeket még ki lehet egészíteni több, harmadik féltől származó programokkal. Igazán jól betölti egy okostelefon szerepét ebből a szempontból is, hiszen szinte bárhol, bármikor tudnám rajta intézni a dolgaim, ha igényelném a 3G szolgáltatást. Bár, mondjuk aki Budapesten használná, még az se kéne, mert egymás hegyén-hátán vannak a hotspotok, illetve minden gyorsbüfében vagy benzinkúton van wifi, ahova beugorhat egy kávéra, vagy szendvicsre, és még elfogyasztja azokat, leszinkronizálhatja az emailjeit és az egyéb adatait, ha szükséges. Akinek kötelékei vannak a Google-höz egy Gmail fiókkal, vagy bármilyen más szolgáltatással, annak nagyon jó dolga van ezzel a telefonnal.

Multimédia, szórakozás:

persze, hogy erről is szót kell ejteni. A telefon képes lejátszani az mp3 típusú zenéket, az mpeg4 típusú filmeket és még sok más formátumot. A zenehallgatás egy egyszerű, minimáldizájnos, de nagyon felhasználóbarát kis programmal veheti kezdetét. Egyszerűen lehet benne a zenéket, playlisteket rendszerezni, ha van, akkor kiolvassa az id3tag-et is és az albumborítókat is képes megjeleníteni. Hangminőségét tekintve jónak mondható a zenelejátszás. Egy AKG 172HD fejhallgatóval teszteltem különböző tömörítésű mp3 zenéket és mindegyik elég dögösen szólt rajta, de ezt csak úgy tudtam kivitelezni, hogy maximális hangerővel hajtottam az amúgy is nagy étvágyú fejhallgatót. Hangszórón hallgatva eléggé hangosan szól a zene, bár nekem nem szokásom így hallgatni, de ébresztőnél nagyon jól jön a hangerő. Ja, és furcsa, de mintha egy kevés mély hang is jönne ki abból a hangszóróból. Ez mondjuk egy telefontól meglepő, de kellemes dolog. Filmet nem, de youtube videókat néztem a telefonon. Mivel a legalacsonyabb minőségű -360p-s- youtube videó felbontása is már megfelelő a képernyőhöz, így nincs panasz a képminőségre. Ezzel együtt jellemezném a youtube szolgáltatást is, amit a készülékbe integráltak, mert akadozás mentesen és jól játszott le minden videót, amit eddig megnéztem. Természetesen wi-fi-n keresztül kapta az internetelérést ilyenkor a telefon. A képnézegetés is nagyon kellemes a telefonon. A képeket pikk-pakk betöltötte, a köztük lévő lapozás villámgyorsan történt, és nagyítani is gyorsan lehetett a képeket. Ha megérkezik az új oprendszer, akkor remélhetőleg nem csúszkával, hanem két ujjal kell majd nagyítani a képeket. A képeket nézegethetjük állítva, fektetve is, és akár diavetítést is elővarázsolhatunk a galériánkból. Fényképezni nem nagyon fényképeztem vele. Lehet rajta fehéregyensúlyt állítani, digitálisan zoomolni, ha nem épp a legnagyobb felbontást használjuk, rátehetünk pár effektet és kb. ennyi. Mondjuk nem is bánom, mert ez telefon és nem fényképezőgép. Ugyanez vonatkozik a videofelvételre is. Elég gyengék e téren a készülék képességei, de szerintem egy telefon a legkevésbé sem való fényképezésre. Arra, hogy egy hirtelen pillanatot lekapjunk, ahol nem lényeg, hogy mind a harminckét-millió pixel tűéles legyen tökéletes lesz a kamera. Akinek normális képek kellenek, elbattyog egy szaküzletbe és vesz egy fényképezőt. Hobbifotósként amúgy is butaságnak tartom a mobilos fényképezést.

Akkumulátor:

Elején említettem, hogy egy 1500mAh-s akksit kapunk hozzá. Külföldi fórumokon olvastam, hogy volt akinek alig hat órát bírt az akksija egy feltöltéssel. Nos, tulajdonképpen ez egy eléggé erős akkumulátor, csak sokan bekapcsolva hagynak rengeteg felesleges szolgáltatást, és az pedig kegyetlenül szívja az akksit. Érdemes kikapcsolni az automatikus szinkronizálást, mindenféle 3G-s kapcsolatot, wi-fit, gps-t, bluetoothot, bármi olyat, ami kommunikációra késztetheti a készüléket. Nem tart semmiből se visszakapcsolni, és cserébe rengeteg kapacitást spórolunk meg. A képernyő fényerejét is lehet szabályozni és szerintem egyharmados fényerőn is simán olvasható világosban is a képernyő. Aztán még érdemes a lehető legrövidebbre tenni az elalvásba való lépés idejét is. Ezzel is sok akksiidőt takarítunk meg. Én, mikor megvettem a telefont, azzal kezdtem, hogy feltöltöttem az akksit, és csak utána kezdtem el nyomkodni. Délelőtt 11-től este fél 12-ig folyamatosan nyomkodtam, ki-be kapcsoltam, néha rádugtam a gépre, ahonnan azért töltődött is kicsit és szinte megállás nélkül ment a kijelző, így lett éjjelre 44%-on a töltöttség. Ez elsőre is egészen figyelemreméltó adat, mert ugye köztudott, hogy a lítiumos akksiknak kell pár töltés, még elérik a kapacitásuk maximumát. Azután éjjelre töltőre tettem, reggel 9 körül levettem róla, és szolídabb használat mellett, még mindig csak 90%-on van a töltöttség. Ha okosan használjuk a telefont, akkor olyan 3-4 napot ki lehet préselni belőle, de szerintem nagyobb igénybevétel esetén is két napig bírnia kell.

Végítélet:

Azt kell mondjam, hogy ez az én szememben egy 10/10-es telefon. Eddig szinte alig voltak negatív tapasztalataim vele, és azokra is találtam gyógymódot. Szoftverek terén minden megvan ami kell, hardver terén is teljes az ellátás. Minden téren kielégíti az igényeimet. Igazából még többet is nyújt, mint amire szükségem van, de szerintem idővel az én igényeim is növekedni fognak, és „belenövök” majd a telefonba. Igazából még kell pár nap, hogy még jobban kitapasztaljam a telefont, de az eddig nyújtott szolgáltatásai is annyira lenyűgöztek, hogy már most le vagyok nyűgözve. Természetesen tartalmaz itt-ott bugot, de májusban jön az új update, és mindenki örülhet. Addig is nyúzom ezt a szoftvert és kitapasztalom minden zegzugát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomato.blog.hu/api/trackback/id/tr421853554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása